Marry's poppy seeds sheet cake ✤ Маковият сладкиш на Мери


Маковият сладкиш на Мери

Тази рецепта ми напомня за детството ми. Мери е семейна приятелка, която винаги ме е очаровала с бохемското си присъствие навсякъде, където се появи. Донесе този сладкиш на едно събиране, и това беше първата ми среща с маковите семена. Тези малки експлозийки в устата, докато дъвчеш - истински непознато усещане - са ме впечатлили толкова силно, че собственоръчно съм записала рецептата на листче от тетрадка. 





За сладкиша: 

250 г брашно

7 г бакпулвер

180 г  кафява или друг вид захар

1 опаковка ванилова захар

⅔ чаша макови семена (може да сложите и повече, ако ви харесва)

320 г мляко (аз използвах кондензирано без захар, смесено с 30% вода)

150 г растително олио (използвах от гроздови семки)


За глазурата

20 г какао 

40 г захар 

45 г мляко 

75 г масло 





❖ Загрейте фурната до 180℃. 


❖ Пресейте брашното в купа, добавете бакпулвера и разбъркайте. Добавете захарта, маковите семена и разбъркайте. Прибавете млякото и олиото и разбъркайте отново, докато получите хомогенна смес. 


❖ Пресипете сместа в намазана и поръсена с брашно тава (или застлана с хартия за печене) с размери около 20х30 см за по-тънък сладкиш, или 20х20 см за по-висок. 


❖ Печете около 20-25 мин, в зависимост от размерите на тавичката - в по-малката времето ще бъде по-дълго. Проверете за готовност с дървено шишче - то трябва да излезе чисто. 


❖ Докато сладкишът се пече, пригответе глазурата: 

Сложете всички продукти в касерола и ги разтопете на слаб котлон, без да завират. Полейте горещия сладкиш с горещата глазура и оставете да изстине много добре. 


❖ Нарежете на квадратчета или други избрани форми - аз обичам да го правя на малки пръчици. Най-лесно се реже с мокър нож. Подредете в чиния, без да ги застъпвате - глазурата остава лепкава до край. 




Коментари

Популярни публикации